Wielu moich klientów posiada węgierską Bramę klienta ("Ügyfélkapu") - konto w węgierskiej elektronicznej administracji państwowej. System jest sprawny i wszechstronny, umożliwia podjęcie szereg działań zdalnie i posiada wiele pożytecznych funkcji, jak np. zintegrowany podpis elektroniczny, możliwość korzystania z systemu e-Papir (składania podań i pism do organów państwowych, samorządowych i sądowych) czy też z systemu ÁNYK - umożliwiającego składanie zeznań podatkowych.
Dostęp mogą uzyskać nie tylko obywatele Węgier - również cudzoziemcy mieszkający w kraju albo wykazujące interes w jej założeniu - np. prowadzący spółki lub innego rodzaju działalność biznesową na Węgrzech. Bramkę należy założyć osobiście, w urzędach rządowych na Węgrzech albo w konsulatach węgierskich za granicą - jest to bezpłatne i wymaga to tylko klika minut oraz pokazania dokumentu tożsamości.
Do tej pory system działał na podstawie dostępu zwykłego - potrzebna była tylko nazwa użytkownika i hasło. I to się akurat zmienia: od 16 stycznia 2025 r. dostęp będzie możliwy tylko po weryfikacji dwuetapowej. Poza podaniem nazwy i użytkownika wymagane będzie również podanie drugiego, jednorazowego hasła ograniczonego czasowo (TOTP) pochodzącego z aplikacji weryfikacyjnej (jak np. TOTP.APP lub Google Authenticator), albo z wysłanej na nasz telefon wiadomości SMS.
Oznacza to, że osoby posiadające starą wersję bramki muszą ją do stycznia przerejestrować na nową wersję - Bramę Klienta+. Odbywa się to na stronie dostępu do starej bramki, całkowicie online. Przy rejestracji możemy wybrać sposób weryfikacji dodatkowej - dostępnych jest kilka opcji.
Radzę wszystkim kliento posiadającym bramkę dokonać rejestracji, żeby nikogo nie spotkała nieprzyjemna niespodzianka w postaci komunikatu o błędzie przy następnej próbie logowania.